W jaki sposób rozpoznać dobrego fotografa reklamowego?
Dobre zdjęcia marketingowe to perfekcyjny i najskuteczniejszy sposób przedstawienia odbiorcom zalet produktu, skojarzenia najwyższej jakości z dana marką oraz zachęcenia do zakupów. W pewnych momentach fotografia marketingowa sprawdza się pod tym względem niemało przyzwoiciej aniżeli spot, ponieważ z jednej kwestii nie jest tak namolna jak dynamiczny i hałaśliwy przekaz filmowy, a z drugiej umie przyciągnąć wzrok oraz zachwycić równie efektywnie, jak optymalne artystyczne zdjęcie – ANCHOR. Profesjonalny twórca fotografii musi zarządzać najwyższej klasy ekwipunkiem oraz potrafić wykorzystać wszystkie jego możliwości, aby wydobyć z obrazu te przymiotniki produktu, które mają być zaakcentowane na zdjęciu oraz zwrócić uwagę odbiorcy. Jednakże poprawny aparat, mimo powtarzania oraz poprawiania następnych ujęć, czasem nie wystarczy do osiągnięcia pożądanego efektu. Niekiedy gotowe już zdjęcie potrzebuje pomocniczej obróbki w programie komputerowym, choćby w celu poprawy balansu bieli czy też zwiększenia poziomu nasycenia barw. To naturalnie dzięki takim czynnościom wolno osiągnąć niesamowite efekty.